Magdans

Monday, March 07, 2005

Lite läskigt...

...blev det precis när jag skulle gå och lägga mig igår. Efter att ha datat hela dagen och känt mig lite småfrusen, började jag plötsligt svettas som ett as och känna mig allmänt svag. Fingrarna skakade så att jag knappt kunde irca! Jag gick och lade mig men det tog ett tag att somna eftersom min puls hade stigit.
Skum grej - att det skulle vara näringsbrist utesluter jag eftersom jag tryckt i mig diverse vätskor som bara den hela dagen. Sömnbrist kan iofs ha bidragit en aning. Men min teori är att det har att göra med all slagg och gifter som frigörs från tarmveck och annat (bl.a. är det tydligen så att andelen urinämne i blodet stiger när man fastar, så annat kan säkert virvla upp också). I så fall var det väl bara bra?
När jag vaknade i morse mådde jag i alla fall helt strålande, vilket hängde kvar i några timmar. Efter en alldeles för lång och stressig arbetsdag (då jag drack en liter apelsinjuice och en liter rismjölk) kom skakigheten tillfälligt tillbaka en kort stund när jag skulle gå hem - lite olustigt eftersom tanken på att svimma på tunnelbanan är föga lockande. Men det gick bra (däremot präglades kvällen av att flera sorters kommunikationsteknologi strejkade).

Hm, lite dumt att jag har stressat nu på fastan. Men så blir det när man tackar ja till jobb. Tackade i alla fall nej till ett teveframträdande när de ringde från SVT idag :)

Nu är jag trött och har svag (spännings?)huvudvärk. Dricker en kopp honungsvatten och sover lite - får se hur länge. Egentligen skulle jag bara vilja sova fyra timmar, jobba lite, och sen sova igen men nu blev det ju rätt sent ändå.

Överlag känns fastan bra. Jag kör rätt fundamentalistiskt (veganskt och inga soppor eller liknande) vilket känns bra. Min plan är att trappa upp ätandet med åtminstone ett dygn på enbart frukt, på fredag eller när det kan bli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home