Magdans

Sunday, March 06, 2005

Andra dygnent

Varma koppen vid 8 tiden - var vrålhugrig kände att inget mindre än en lite tjockare soppa skulle duga.
1liter buljong till lunch och 1 kopp honungsvatten.

På kvällen kändes det som jag rökt, det var mjukt att gå och inga leder kändes. Påmindes om att man får super energi på fasta och att mer rörelse triggar till mer energi. Däremot kände jag även att jag var sådär "dum" i huvudet som jag kan bli på röka. Det tog lång tid att förstå men svävade ut i desto häftigare tankar istället. Precis som att trippa. Buljongen som tidigare hade känts som något som magen inte tyckte om och lämnade mig med en känsla av ett tunt hölje flott i magen började försvinna.

Under förfesten drack jag 1 liter tropicana juice. Det var jättegott och att umgås kring sprit kändes inte kostigare än om jag själv skulle druckit alkohol. När förfesten började avrundas var det alldelles lagom för att inte blivit för trött på tropicana smaken.

På kåren fick jag en helt ok dryck: juice med is och sodavatten. Dessutom var den röd, så den såg ut som vilken tjejdrink som helst på kåren. Jag smälte in rätt bra med andra ord -ja förutom att jag inte var uppsminkad och packad(låter det vara osagt om klädmodet).
Tror inte det bara var miljön som påverkade mig, det var snarare fastan som bidrog till att ha skoj och dansa; jag kände mig fortfarande berusad.

Fylleåt en halv liter buljong och en kopp honungsvatten.

Det verkar som den här fastan präglas mer av socker intag än av salt.

/d

0 Comments:

Post a Comment

<< Home