Magdans

Thursday, March 10, 2005

Fastan är till ända

Ok...
Det blev 1 glas apelsin juice och en kopp honungsvatten till frukost.
Var hemmifrån hela dagen och tog enstaka klunkar grapejuice när magen ville ha lunch. Jag befann mig på bibliotek och ville hellre läsa det jag skulle för att fort komma därifrån så jag tog mig inte tid att dricka juicen på ett avslappnat sätt. Det sänkte humöret något, men tog igen det väl utomhus när energin kom tillbaks.
Blev 1½ glas grapejuice och 1 kopp varmt vatten när jag kom hem.

Har under kvällen druckit enstaka klunkar av juicen och kom på att jag inte fått i mig salt idag. Blev därför lite värmd grönsaksjuice utspädd med vatten - den är ju så salt redan..

Bröt fastan med 1 kiwi vid 01.00


Utvärdering: Känns som denna fasta har varit väl lyckad. Har inte svängt drastiskt mellan trötthet och pigghet, har istället mått bra på ett balanserat sätt men ändå märkt att det beror på hur mjuk kroppen känts. Har känts som om det är kroppens sätt att gå på sparlåga, lederna känns inte, huvudet är något "tom" men ändå klar när det behövs, har inte gått hungrig mer än första dagen (mycket p.g.a tågresan).
Det har blivit mer juice intag och mindre buljong/grönsaksjuice än tidigare gånger. Och när jag har druckit det, har jag blivit törstig. Vet inte om det kan påverkat min uppfattning av balans. Har inte tappat märkbart i vikt, vilket jag tar som ytterligare ett bra tecken. Sammanfattningsvis har jag känt mig i balans.

/D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home